Strona główna
"Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
search
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
  • "Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno
"Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno

"Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno

Wojciech Kossak, obraz olejny o wymiarach 97 x 125 cm !!

0,00 zł

Masz pytanie? Napisz do nas
"Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno

"Ułani w drodze" Wojciech Kossak 1934 rok, olej / płótno

 

"Ułani w drodze" obraz autorstwa wybitnego polskiego batalisty Wojciecha Kossaka. Olej / płótno 1934 rok. Praca przedstawia jakże bliski temat dla artysty, grupę Ułanów przemierzających zaśnieżony krajobraz. Na pierwszym planie Ułan ze swoim przyjacielem, wiatr podwiewa poły płaszcza żołnierza, w tle widoczna grupa przyjaciół broni maszerująca z narodowymi chorągwiami. W prawym dolnym rogu odręczna sygnatura artysty wraz z datą Wojciech Kossak 1934. Obraz jest bardzo duży, reprezentacyjny o wymiarach 97 x 125 cm, w świetle ramy 70 x 100 cm. Rama oryginalna, dedykowana do obrazu, zapewne wykonana na zamówienie wraz z grawerowaną tabliczką WOJCIECH KOSSAK. Płótno wiele lat temu wstecz dublowane (foto), obecnie lico po odświeżeniu i profesjonalnej konserwacji.

Wojciech Kossak (Paryż 1856- Kraków 1942). Syn i uczeń Juliusza Kossaka, ojciec Jerzego, kształcił się w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, Akademii monachijskiej i w Paryżu. W latach 1895-1902 przebywał głównie w Berlinie, pracując dla cesarza Wilhelma II. Malował też dla dworu Franciszka Józefa II. Wiele podróżował, m.in. do Hiszpanii i Egiptu, gdzie wykonywał szkice do zamierzonych panoram. W późniejszych latach kilkakrotnie wyjeżdżał do Stanów Zjednoczonych wykonując zamówienia portretowe. W 1913 r. był mianowany profesorem warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Był współautorem panoram: Racławice (1893-1894), Berezyna (1895-1896), Bitwa pod piramidami (1901) oraz szkiców do niezrealizowanej Samosierry (1900). Niezrównany malarz scen batalistycznych i historycznych.Gloryfikował w nich wojsko polskie: ułanów, szwoleżerów, legionistów. Doskonale opanował sztukę malowania koni. W późniejszym okresie twórczości malował masowo sceny rodzajowe, batalistyczne, portrety z koniem w roli głównej.