Br.Łopieńscy, "Adam Mickiewicz", brąz pocz. XX wieku

Br.Łopieńscy, "Adam Mickiewicz", brąz pocz. XX wieku

"Adam Mickiewicz", brąz patynowany Br. Łopieńscy

Zapytaj o produkt

Zapytaj o produkt

Prosimy wypełnić poniższe pola formularza, biuro obsługi klienta skontaktuje się z Państwem najszybciej jak to możliwe.

* Pola wymagane

Anuluj lub 

Bracia Łopieńscy, brąz patynowany z najznakomitszej pracowni brązowniczej Warszawy przedstawiający popiersie Adama Mickiewicza wykonany na początku XX wieku. Popiersie osadzone na marmurowym cokole, wysokość 24 cm, szerokość 14,5 cm. Stan zachowania bardzo dobry, zachowana naturalna patyna czasu. Na spodzie popiersia widoczny znak warszawskiej wytwórni BR.ŁOPIEŃSCY WARSZAWA (foto).

Bracia Łopieńscy - firma której początki założenia zakładu sięgają 1862 roku specjalizujacego się w wyrobie produktów ze srebra i brązu będących do dziś niedoścignionym wzorem dla artystów. zdobywcy srebrnego medalu na wystawie światowej w Paryżu w 1879 roku, twórcy między innymi sejmowej laski marszałkowskiej. Zdobywcy wielu wyróżnień i niezliczonych nagród, ikona polskiego brązownictwa, przez Muzeum Warszawy w 2013 roku zasłużenie nazwani "Tytanami warszawskiego brązownictwa".

"Przeciętny człowiek, który niewiele ma z brązami do czynienia, mówi niekiedy z pogardą: A to jest tylko odlew, nierzeźbiony. Dla niego rzecz może być nie wiem jak cyzelowana, mistrzowsko zrobiona na wosk tracony, a pozostanie tylko odlewem, jakby ta rzeźba stworzyła się sama, bez interwencji człowieka - mówił z wyraźną dezaprobatą dla powszechnego niezrozumienia sztuki brązowniczej wybitny jej koneser Franciszek Starowieyski (I. Górnicka-Zdziech, Przewodnik zacnego kolekcjonera według Franciszka Starowieyskiego, wyd. Prószyński Media, Warszawa 2008, s. 96).

Oglądając brązy trzeba mieć na uwadze, iż są to dzieła sztuki szczególnego rodzaju. Powstają we współpracy artysty-rzeźbiarza oraz rzemieślnika-brązownika, gdyż proces ich tworzenia jest niezwykle długi i skomplikowany. Zaczyna się od wykonanego przez artystę projektu, na którego podstawie tworzy się model. Przy użyciu modelu zaś wykonuje się formę odlewniczą, jaką następnie zalewa się metalem o temperaturze ponad 1000°C. Po jego zastygnięciu powstaje surowy odlew. Musi być on kolejno: poddany obróbce powierzchniowej, cyzelowany, następnie zaś patynowany lub złocony. Wykonanie rzeźby z brązu wymaga od twórcy rzemieślniczej biegłości, fachowej wiedzy i doświadczenia, gdyż jeden nieprecyzyjny, fałszywy ruch może doprowadzić do nieodwracalnego zniszczenia jeszcze niepowstałego przedmiotu. Brązownik musi mieć cierpliwość anioła, siłę Ursusa, duszę poety i stalowe nerwy - pisał o swojej sztuce nestor warszawskich brązowników, Tadeusz Łopieński."

3 500,00 zł
Produkt sprzedany

Pozostałe produkty w tej kategorii (8):

  • Gustaw Radke / Warszawa , srebro 84 / 1858 rok, 790 gram!!

    Kolekcjonerski imbryk z pracowni Gustawa Radke

    Cena 4 900,00 zł
  • Bojanowski Karol, Srebro 12 - łut, Kraków , lata 20. XIX wieku

    Muzealna cukiernica z pracowni Karola Bojanowskiego około 1820 roku

    Cena 0,00 zł
  • Pierścionek, złoto 750, szafir 1.50 ct / brylanty 1.40 ct G-H/VS

    Pierścionek wykonany w Paryżu pod koniec XX wieku ze złota próby 750 (18 karat).

    Cena 0,00 zł
  • Fantastyczny pierścionek, złoto, diamenty 1.15 ct G-H/VS

    Pierścionek z 45 diamentami, białe złoto 585

    Cena 0,00 zł
  • Naszyjnik na plecy, złoto 750, długość 138 cm !

    Nietuzinkowa, rzadko spotykana biżuteria

    Cena 0,00 zł
  • Malcz / Warszawa, cukiernica srebro 12 około 1830 roku
    Cukiernica skrzynkowa o ściętych narożach wykonana w najlepszym zakładzie złotniczym ówczesnej Warszawy - pracowni Karola Filipa Malcza około 1830 roku.
    Cena 0,00 zł
  • Kossak Jerzy "Odwrót spod Moskwy", olej lata 30. XX wieku

    Obraz artysty z cyklu tematyki wojen napoleońskich

    Cena 0,00 zł