Sprzedane
Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
search
  • Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
  • Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
  • Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
  • Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
  • Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
  • Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
  • Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
  • Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku
Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku

Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku

Ekskluzywny, absolutnie niespotykany na rynku antykwarycznym żyrandol z pracowni Braci Łopieńskich / Warszawa wykonany w całości z patynowanego / złoconego brązu ok.

0,00 zł

Masz pytanie? Napisz do nas
Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku

Br. Łopieńscy, Empire, ekskluzywny żyrandol, brąz pocz. XX wieku

 

Ekskluzywny, absolutnie niespotykany na rynku antykwarycznym żyrandol z pracowni Braci Łopieńskich / Warszawa wykonany w całości z patynowanego / złoconego brązu ok. 1915 roku. Nawiązujący stylistycznie do stylu Empire / Cesarstwa będącym w modzie na terenach polskich za czasów Księstwa Warszawskiego. Gilzy szklane, instalacja elektryczna nowa , dostosowana do dzisiejszych standartów. Gratka dla wszystkich kupujących ceniących zarówno styl, jak i miejsce powstania żyrandola! Znak warsztatowy widoczny na ostatnim foto! Długość 90 cm, średnica 51 cm. Można dziś spotkać jedynie kopie porównywalnego żyrandola w cenie 8-10 tyś zł. Jest to jedyna taka oferta w Polsce! Dla celów porównawczych poniżej link do strony rodzimej Desy gdzie niedawno sprzedano odkrytą szkatułkę tychże za 14 tyś zł. (nie chcemy ich reklamować, dla chcących proszę szybko zobaczyć i wracać na naszą stronę :) desa.pl/pl/auctions/153/object/18887/bracia-lopienscy Bracia Łopieńscy - firma której początki założenia zakładu sięgają 1862 roku specjalizujacego się w wyrobie produktów ze srebra i brązu będących do dziś niedoścignionym wzorem dla artystów. zdobywcy srebrnego medalu na wystawie światowej w Paryżu w 1879 roku, twórcy między innymi sejmowej laski marszałkowskiej. zdobywcy wielu wyróżnień i niezliczonych nagród, ikona polskiego brązownictwa, przez Muzeum Warszawy w 2013 roku zasłużenie nazwani "Tytanami warszawskiego brązownictwa". " Przeciętny człowiek, który niewiele ma z brązami do czynienia, mówi niekiedy z pogardą: A to jest tylko odlew, nierzeźbiony. Dla niego rzecz może być nie wiem jak cyzelowana, mistrzowsko zrobiona na wosk tracony, a pozostanie tylko odlewem, jakby ta rzeźba stworzyła się sama, bez interwencji człowieka - mówił z wyraźną dezaprobatą dla powszechnego niezrozumienia sztuki brązowniczej wybitny jej koneser Franciszek Starowieyski (I. Górnicka-Zdziech, Przewodnik zacnego kolekcjonera według Franciszka Starowieyskiego, wyd. Prószyński Media, Warszawa 2008, s. 96). Oglądając brązy trzeba mieć na uwadze, iż są to dzieła sztuki szczególnego rodzaju. Powstają we współpracy artysty-rzeźbiarza oraz rzemieślnika-brązownika, gdyż proces ich tworzenia jest niezwykle długi i skomplikowany. Zaczyna się od wykonanego przez artystę projektu, na którego podstawie tworzy się model. Przy użyciu modelu zaś wykonuje się formę odlewniczą, jaką następnie zalewa się metalem o temperaturze ponad 1000°C. Po jego zastygnięciu powstaje surowy odlew. Musi być on kolejno: poddany obróbce powierzchniowej, cyzelowany, następnie zaś patynowany lub złocony. Wykonanie rzeźby z brązu wymaga od twórcy rzemieślniczej biegłości, fachowej wiedzy i doświadczenia, gdyż jeden nieprecyzyjny, fałszywy ruch może doprowadzić do nieodwracalnego zniszczenia jeszcze niepowstałego przedmiotu. Brązownik musi mieć cierpliwość anioła, siłę Ursusa, duszę poety i stalowe nerwy - pisał o swojej sztuce nestor warszawskich brązowników, Tadeusz Łopieński."