Strona główna
Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
search
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
  • Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku
Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku

Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku

Kolekcjonerska solnica Jan Maciej Szwartz, srebro 12 ok. 1800 roku

0,00 zł

Masz pytanie? Napisz do nas
Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku

Schwartz Jan Maciej, solnica kolekcjonerska, Warszawa ok. 1800 roku

 

Wyjątkowa solnica kolekcjonerska wykonana w wybitnej, warszawskiej pracowni złotniczej Jana Macieja Schwartza (1772-1828) około 1800 roku. Forma oszczędna, ponadczasowo elegancka, utrzymana w stylu klasycystycznym. Srebro 12 - łut, na spodzie widoczna cecha srebra, w polu prostokątnym o zaoblonych narożach nazwisko pisane kursywą Schwartz cecha srebra 12 w Warszawie. Srebro grubościenne, ciężkie, waga 113 gram, szerokość 12 cm, wysokość 8,5 cm. Wnętrza oryginalnie, grubo złocone z niewielkimi przetarciami. Stan zachowania doskonały, naturalna patyna czasu.

Jan Maciej Schwartz (Szwartz) (1772-1828) - złotnik przybyły do Warszawy prawdopodobnie z Gdańska w ostatniej dekadzie XVIII wieku. Wyroby swoje wystawiał na wystawach przemysłu krajowego. W 1817 roku zostaje podstarszym cechu. Wiadomo, że w pracowni Szwartza w 1827 roku sztukę majsterską wykonał Karol Filip Malcz. Srebra Szwartza wyróżniają się doskonałością techniczną, mają doskonałe proporcje, przy prostej, lecz wystudiowanej formie oraz oszczędnej dekoracji złożonej najczęściej z motywów typowych dla późnego klasycyzmu.