Br.Łopieńscy / "Nike", para kandelabrów ok. 1900 roku

Br.Łopieńscy / "Nike", para kandelabrów ok. 1900 roku

Jeden z kandelabrów znajduje się w Muzeum Narodowym w Krakowie !!

Zapytaj o produkt

Zapytaj o produkt

Prosimy wypełnić poniższe pola formularza, biuro obsługi klienta skontaktuje się z Państwem najszybciej jak to możliwe.

* Pola wymagane

Anuluj lub 

Para kandelabrów z najwspanialszej, warszawskiej pracowni brązowniczej Braci Łopieńskich. Brąz patynowany / złocony, czas powstania około 1900 roku. W centralnym miejscu widoczna jest stojąca, uskrzydlona postać Bogini Nike, na bokach której znajdują się kielichy do osadzenia świec. Wysokość 23 cm, szerokość 23,5 cm. W zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie w stałej ekspozycji poświęconej brązom Braci Łopieńskich znajduje się jeden taki sam kandelabr (4 foto z tejże ekspozycji). Stan zachowania bardzo dobry, brak gałązek oliwnych w dłoniach figur.

Bracia Łopieńscy - firma której początki założenia zakładu sięgają 1862 roku specjalizującego się w wyrobie produktów ze srebra i brązu będących do dziś niedoścignionym wzorem dla artystów. Zdobywcy srebrnego medalu na wystawie światowej w Paryżu w 1879 roku, twórcy między innymi sejmowej laski marszałkowskiej. zdobywcy wielu wyróżnień i niezliczonych nagród, ikona polskiego brązownictwa, przez Muzeum Warszawy w 2013 roku zasłużenie nazwani "Tytanami warszawskiego brązownictwa"."Przeciętny człowiek, który niewiele ma z brązami do czynienia, mówi niekiedy z pogardą: A to jest tylko odlew, nierzeźbiony. Dla niego rzecz może być nie wiem jak cyzelowana, mistrzowsko zrobiona na wosk tracony, a pozostanie tylko odlewem, jakby ta rzeźba stworzyła się sama, bez interwencji człowieka - mówił z wyraźną dezaprobatą dla powszechnego niezrozumienia sztuki brązowniczej wybitny jej koneser Franciszek Starowieyski (I. Górnicka-Zdziech, Przewodnik zacnego kolekcjonera według Franciszka Starowieyskiego, wyd. Prószyński Media, Warszawa 2008, s. 96).

Oglądając brązy trzeba mieć na uwadze, iż są to dzieła sztuki szczególnego rodzaju. Powstają we współpracy artysty-rzeźbiarza oraz rzemieślnika-brązownika, gdyż proces ich tworzenia jest niezwykle długi i skomplikowany. Zaczyna się od wykonanego przez artystę projektu, na którego podstawie tworzy się model. Przy użyciu modelu zaś wykonuje się formę odlewniczą, jaką następnie zalewa się metalem o temperaturze ponad 1000°C. Po jego zastygnięciu powstaje surowy odlew. Musi być on kolejno: poddany obróbce powierzchniowej, cyzelowany, następnie zaś patynowany lub złocony. Wykonanie rzeźby z brązu wymaga od twórcy rzemieślniczej biegłości, fachowej wiedzy i doświadczenia, gdyż jeden nieprecyzyjny, fałszywy ruch może doprowadzić do nieodwracalnego zniszczenia jeszcze niepowstałego przedmiotu. Brązownik musi mieć cierpliwość anioła, siłę Ursusa, duszę poety i stalowe nerwy - pisał o swojej sztuce nestor warszawskich brązowników, Tadeusz Łopieński."

0,00 zł
Produkt zamówiony

Pozostałe produkty w tej kategorii (8):

  • Jules Moigniez "Samica bażanta", brąz patynowany II poł. XIX w.

    Brąz patynowany autorstwa Julesa Moignieza, II poł. XIX wieku

    Cena 0,00 zł
  • Diament, szlif "Serce", 0.38 ct./ barwa G, Certyfikat HRD !!!

    Diament z kompletem dokumentów HRD Antwerp !!! Cudowny prezent !!

    Cena 2 700,00 zł
  • Secesja , łopata do ciast, srebro 950 Paryż ok.1910 r.

    Srebro wyjątkowej urody z pracowni Crossarda Josepha ok. 1910 roku

    Cena 0,00 zł
  • "Egzotyczna Tancerka" Cristal de Sevres" ok. poł. XX wieku

    Sevres Cristal, synonim doskonałości i ekskluzywności !!

    Cena 2 200,00 zł
  • Żyrandol salonowy, brąz złocony, Putta, II poł. XIX wieku

    Wspaniały żyrandol salonowy z trzema Puttami, XIX wiek !

    Cena 9 800,00 zł
  • Ekskluzywna dewizka do zegarka, złoto 750 XIX/XX wiek

    Złoto żółte / zielone /różowe próby 750, Paryż XIX/XX wiek

    Cena 0,00 zł
  • Brosza, platyna, 27 diamentów 1,30 ct, 4 perły, XIX wiek

    XIX wieczna broszka, platyna , diamenty , perły

    Cena 0,00 zł